När allt är grått och mulet så finns du alltid där

Sitter vid köksbordet bredvid fönstret. Har tänt ett ljus och kokat en kopp te för att passa in i det gråa höst vädret. Rätt mysigt om ni frågar mig. Lite deppigt också såklart. Men det får hösten vara ibland. Den ändå årstiden som faktiskt får vara det. Höstlovet startade iallafall igår, för mig och tusentals andra ungar. Plugglov om man får döpa om det bara sådär. Hur mycket plugg som helst nu, två prov och två inlämningsuppgifter + en bok som jag inte ens öppnat (ska vara färdigläst tills efter lovet då det ska skrivas om den), pust. Men såklart tar jag det lugnt, no stress hos fröken Lina.
 
För inte påtal om den mysiga helgen. Fredagen bjöds på godis och myskväll med familjen och Anders. La oss tidigt och sov ut. Iallafall jag, Anders skulle upp så tidigt som sju för att skriva högskoleprov. Duktig pojke. Jag somnade om och sov fram tills frukosten stod dukad på bordet vid tio. Härligt. En lugn dag med liten second hand tripp som avslutades med en kasse, en kappa och en tröja/kofta. Sedan blev det middag för hela bunten, kött och potatis i ugn, för inte påtal om att beasåsen slank ner. Mötte därefter upp en saknad Sofie för att ta oss till Anders lägenhet, lite ensamtid, drack vin och hade det mys, Julia dök upp någonstans där och snacket fortsatte, för att inte glömma myset. Sedan drog vi till en hemmafest vilket vi inte borde gjort. Halvtrist och inte alls lika mys som vi hade det innan. Men fick iallafall träffa min fina classmate Signe, lite puss & kramkalas. Sedan dröjde det inte länge innan jag låg i sängen för en god nattsömn. Söndag, solsidan, te, pojkvän, mamma, syster. Igår tjänade jag lite cash, städade skåp i badrummet och blev 300 kronor rikare. Behövligt. Lite mys bjöds man på också med mamma, syster och älskling. Idag har jag hunnit låna en bok på bibblan, duschat och därefter hamnade jag här. Denise kanske kommer lite senare då vi drar en sväng förbi second hand och fortsätter därefter till Julia för en middag med tjejerna. Ska bli super mys! Bio efter, eller kanske för min del. Får se om plånkan godkänner det. Hej så länge!

Kommentera inlägget här :