Grekland 2013

Idag landade jag och min älskade pojkvän Anders i Sverige efter 17 underbara dagar i Grekland. Det har varit bland dem bästa dagarna i mitt liv och jag har njutit så oerhört av denna resa. Kopplat av med den människa på jorden som gör mig så lycklig. Vi stardade i Santorini en natt, för att sedan dagen efter dra vidare till Amorgos, fina Amorgos, så mycket lugn och så mycket kärlek, där blev vi kvar i sju hela nätter innan vi skulle ta färjan vidare till Koufunissi, trodde vi ja..för ivriga som vi var på färjan glömmer vi fråga vilken "hållplats" som är Koufunissi (båten stannar på olika stopp). När vi klivit av och frågat en del människor om de vet vart vårat hotell ligger och dem alla kollat konstigt på oss svarar sedan en man, oooh Melissa in Koufnissi (hotellets namn)?, Anders svarar "yes" lite tveksamt på hans långdragna "oooh", då han sedan fick till svars "this is not Koufunissia, this is Dounussa". För oss fanns det inget annat än att skratta oss åt situationen, det får bli ett minne att skratta tillbaka till och en lärdom att vi inte kan va så ivriga jämt. Som tur är löste sig allt och efter att ha bokat om färjorna åkte vi samma dag tillbaka till Amorgos för att dagen efter det ta en ny färja till vårat älskade Koufunissi. Sex fina nätter som egentligen skulle varit sju fick vi där. Därefter tillbaka till Santorini för att tillbringa två nätter innan färden hem måndag-tisdag natt. Jag tänker inte skriva så mer detaljerat, jag tänker dela med mig av bilder och låta dem tala så fint för sig själva.

Bättre resa än såhär hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Tack för dessa underbara dagar älskling.
 

Kommentera inlägget här :